För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 7 juni 2010

De andra

Jag gjorde misstaget att dedikera inlägg åt Tessan, Lena och Linda.

Jag menar alltså att nu blev jag ju givetvis (halvt under pistolhot) tvingad att skriva nåt om de andra telefonisterna...

Så då tar vi väl er i bokstavsordning.

Annelie: Allas vår omtyckta helnattsuggla som sliter hårt i det fördolda. Det märks tydligt när hon tar semester :)

Britta: Legendarisk telefonist som få har sett men som alla har hört talas om... Du borde komma och hälsa på oftare :)

Carin: Ingen brud man kör med... Kan sitt jobb och om man tror sig kunna det bättre vilket mycket sällan är fallet får man bryskt veta detta :)

Eva: Färdtjänsten hade varit ett totalt kaos utan Eva... Nu är det bara ett mindre kaos :) Dessutom gör hon ALDRIG fel!

Helena: Tjejen med järnkoll i alla lägen! Hoppas du kommer tillbaks nån gång efter barn 8 eller 12...

Linda J: Dig får man träffa alltför sällan... Fast SMS är du bra på att skicka :)

Marcus: Lite sega Luletaxitakter finns ännu kvar... Men vi har ändå lyckats ganska bra med att ta det mesta feltänket ur dig :)

Marie U: Mycket noggrann tjej med glimten i ögat. Jag hade gärna sett dig fler gånger i växelstolen :)

Marie W Ö: Nu är det sommar. Och sommar brukar innebära lill-Marie i växeln :) När kommer du?

Moa: Tuff tjej som lärt sig växeljobbet rekordsnabbt! Du behöver bara lära dig att skrika lite mer så är du helt komplett :)

Rebecca: Tuff telefonist med mycket bra överblick. Synd bara att du inte jobbar oftare :)

Stina: Lugn och metodisk tjej som sällan gjorde fel men som tyvärr lämnade oss alltför tidigt. Du är välkommen tillbaka!

Ullis: De två pass du suttit av med mig i bilen kan jag i alla fall inte klaga på... Ringrostigheten verkar inte vara alltför påtaglig :)

Vilka har jag glömt och vilka har jag utelämnat med flit?

Det är en av de frågor som för alltid kommer att bli obesvarad...

Men titta! Nu ringde matklockan! :)

3 kommentarer:

  1. Visst kommer L före M? Eller var det tvärtom? :)

    SvaraRadera
  2. Booring...du ska vara elak i bloggen, inte mjäka. Finns det några på jobbet du inte gillar?

    SvaraRadera
  3. Klart det gör herr System...

    Fast då detta är en familjevänlig blogg har jag valt att utelämna de värsta svordomarna :)

    SvaraRadera