För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 30 juni 2010

Jävla lurendrejare är vad dom är!

Jaha nu var jag här igen... Blev visst ännu ett inlägg i juni. Vågar inte säga om det är det sista. men en sak är säker. Det är det argaste! Så nu Johan blir du väl nöjd?

JAG HATAR ALLA IDIOTISKA PARKERINGSBOLAG!

Har absolut inget emot att betala p-böter om jag glömt att betala eller gjort nåt uppenbart fel.

Men det här är ju rent ut sagt löjligt. För igår kväll parkerade jag min bil på Valörvägen hos Markus. Det finns enligt mig fyra platser där jag stod. Alla fyra platser är tydligt uppmärkta med streck på marken. Den fjärde platsen är en handikapplats. På skylten som sitter mellan den tredje och den fjärde platsen finns ett stort P, ett handikappmärke med en pil åt höger samt en tilläggsskylt där det står "1 plats"

Jag stod på den tredje platsen och till vänster om mig stod två andra bilar. När jag kom ut till bilen hade jag och de två andra fått böter för att vi parkerat i förbudszon.

Va tänker jag, men när jag ringer förklarar man att skylten gäller från där den står och till höger, vilket innebär att de tre med streck markerade platserna till vänster inte är giltiga p-platser. "Det är gamla streck, platserna finns inte längre kvar, och hade du sett skylten som har tagits bort till vänster hade du vetat detta".

Hur fan ska jag kunna se en skylt som inte längre finns kvar?

Det har med andra ord stått en vanlig p-skylt till vänster som numera är bortplockad.
Detta innebär följaktligen att man inte får parkera sin bil alls på de tre logiska platserna om man kan gå. Men om man är handikappad kan man ställa den på handikapplatsen som är placerad mitt på parkeringen så att man är i vägen för alla andra bilar.

Sånt här gör dom bara för att jävlas. Snacka om att vara gniden för några sketna hundralappar.

/The angry mumble

5 kommentarer:

  1. Hur fan ska man kunna se en skylt som är BORTTAGEN!!!??? Synsk?

    SvaraRadera
  2. Hade du glömt plånboken hemma?
    /j

    SvaraRadera
  3. Det kallas för gästparkering Johan. De är gratis i 24 timmar. I Norge finns inga såna eftersom de tror att bilarna ska börja producera jäst ur avgasröret.

    SvaraRadera
  4. Tänkte snarare på handikapptillståndet
    /j

    SvaraRadera