För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 12 juni 2010

Om tillit

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.

Det finns så mycket mer än bara pengar, en chaufförs skicklighet kan inte definieras enbart av den summa pengar han eller hon kör in.

Gång på gång tycks även jag glömma detta och gång på gång får jag påminna mig själv.

Det handlar om att kunna lita på varandra. Om ömsesidig respekt. Om att komma till jobbet i tid och om att sluta när man ska.

Om att egenhändigt kunna lösa de problem som uppstår, för jag är ingen problemlösare. Visst kan jag hjälpa till ibland, men jag har inte alltid tid och lust, och därför kan man inte lita på att jag alltid ska fixa, utan man måste kunna lära sig.

Lära sig av sina misstag.

alla gör vi misstag.

Men det handlar om att man inte en vecka efter ett allvarligt förarmisstag som orsakat en krasch fortsätter att köra på samma idiotiska sätt på samma ställe med nästa bil och sedan skratta bort det när man blir påtalad.

Det handlar om att ta sitt ansvar när man vet att man har gjort fel. Så blev jag uppfostrad och jag trodde att det var detta som skilde oss människor från aporna. Men jag kanske hade fel.

Jag grämer mig för att jag inte lyssnade på varningarna i tid, men jag tackar ändå er som varnade mig, jag borde ha lyssnat. Kanske gör jag det nästa gång.

Man blir ju helt enkelt så jävla less på allt skitsnack och bortförklaringar.

Och när man till råga på allt tycker att jag ska vara glad och tacksam för att man har dödat min älskade Betty då rinner mitt tålamod över!!!

ps. nu fick du ditt arga inlägg JB. det visar ju att jag även hatar en hel del människor på mitt jobb... Hoppas att du är nöjd :) ds.

2 kommentarer:

  1. Tänk om ni ägare skulle lyssna på oss i vxln när ni ska anställa.... Vissa ska helt enkelt inte köra taxi.... En del kanske inte ens köra bil alls...

    SvaraRadera
  2. Ja tänk om ni "ägare" även skulle lyssna på taxiförarna innan ni anställer personal till växeln, för vissa ska helt enkelt inte sitta där. Men det är ju så klart: Bidrag, bidrag och åter bidrag går ju före både nöjda kunder, nöjd personal och ett långsiktigt företagande.

    Dessutom: Har ni tänkt på att de sopiga taxiförare som ni klagar på har lärts upp av sina ännu sopigare "ägare" (sådan fader, sådan son)?

    Men så jag pladdrar! Sådana här frågor tas givetvis upp vid de regelbundet återkommande, gemensamma möten där anställda och lösdrivare ges möjlighet, ja t.o.m. uppmuntras att komma med förslag och säga sin mening om hur verksamheten kan förbättras.

    SvaraRadera