För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 1 juni 2010

Det blixtsnabba klubbmästerskapet

Han kom. Han såg. Han segrade.

Nu talar jag om Erik Näckholm, som misann inte alls är kuvad av sin fru!

Skönt att höra att det finns några män som inte är nedtryckta i sina tofflor och rädda för att säga ifrån åt sin fru. Så länge som man ger varandra ömsesidigt utrymme borde det väl vara helt ok.

Men vad vet jag om det där... Jag är ju rädd för kvinnor... :)

Nu var det inte det jag skulle prata om, utan om schack. Erik Näckholm vann alltså blixt-KM. En stark bedrift, men eftersom Kaj inte var med räknas det ju inte enligt Tobias.

Den gamla topplistan som jag en gång brukade publicera veckovis kom på tal. Så jag får väl helt enkelt publicera en sådan nu. Få se om jag kommer ihåg hur det var...

Topplista vecka 22



1. Erik Näckholm. Segrare i blixt-KM.
2. Kent Björkbom. Segrade i mängd vårstädade sopor.
3. David Ahrner. Hittade en kontorsstol, dock inte sittbar sådan.
4. Tobias Pettersson. Knep tredjeplatsen med knapp marginal.
5. Daniel Enqvist. Stabil arrangör av lokalbytet.
6. Kaj Engström. Hade nog fått kämpa bland risbuskarna.
7. Lena Sannemalm. Behöver en engelskakurs.
8. Robin Söderling. Trettonde gången gillt. Grattis.
9. Sabor Jalili. Hade sönder min bil, Men jag tjänade ju på det. :)
10.Ulrika Rönnkvist. Välkommen till taxi Kors och Tvärs :)


Blev kanske en lite tråkig lista... Men jag skyller på kraftig ringrostighet :)

Dags att fortsätta lalla här i mitt andra hem på Bergvikskurvan.

På återlistande
/Mumlet

1 kommentar:

  1. Hej AJ!
    Kul att du gjorde en topplista med en välförtjänt 1:a.
    Hälsningar Erik

    SvaraRadera