För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 6 juni 2010

Linda är drottningen av växelhäxor

Nu har hon suttit här i 14 och en halv timme, och har en och en halv timme kvar... Vilken pärs! Själv är man helt slut efter 2 timmar i växeln :)

Dessutom gör hon det jävligt bra måste jag säga...
Det flyter så bra att man ibland till och med glömmer att bli irriterad på det förskräckligt myckna och helt onödiga radiotjatet som numera är kutym på Sexans Taxi. Detta är ju en helt fantastisk bedrift, annars brukar jag slita mitt hår i ilska över allt skrikande...

Själv ropar jag kanske en eller två gånger över radion per pass, och om alla andra skulle kunna idka detta faktum hade det ju faktiskt kunnat vara rätt trevligt att köra taxi ibland :)

Nu vill jag inte dissa alla andra telefonister, ni är oxå bra, fast det är ju förstås bara en som kan vara bäst...

Nu ska mumlet åka hem och sova. Över och ut.

2 kommentarer:

  1. "Finns det nåt från Sunderbyn?" är nog den vanligaste mongoloidfrågan som många av sexans chaufförer har den fula ovanan att ställa över radion. Det är som om deras qtek/megatax har upphört att fungera just där. Själv lever jag i tron att om det inte finns någon synlig körning på min qtek/megatax så existerar det ingen körning som växeln kan trolla fram ur byrålådan (rätta mig gärna om jag har fel).

    Ett annat vanligt mongoloidfenomen är att chaufförer som droppat kund på Kallax frågar när nästa plan landar och om de kan stanna kvar där; detta trots att det finns noll lediga bilar i stan och tjugotvå körningar inom en kvart. Här kan man snacka om noll blick för spelet.

    Själv är jag naturligtvis helt felfri, dvs jag tokskriker över radion enbart när det är befogat - ja ibland även i förebyggande syfte.

    Mvh/
    Hela sexans absoluta favorit, alla kategorier.

    SvaraRadera
  2. Megatax!!!! :) (Digitax?)
    Jag tar inte hund i bilen!

    Det kan ju förstås vara så att växeln har låst en körning på en viss bil så att den inte syns... Men isåfall får man nog reda på det innan behovet att skrika ut sin dödsångest över etern blir nödvändigt.

    SvaraRadera