För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 25 september 2010

Alla finlandssvenskars blodiga natt

Som ni vet hade jag en släng av arbetsiver förra veckan. Men som väntat gick den över snabbt.

Och i natt var den definitivt som bortblåst. Tjejer som krälar i sina egna kroppsvätskor. Färdtjänsttanter som råkar bo mitt i en byggarbetsplats fylld av lera och stenar stora som hus. Inte kan de gå heller så de måste bäras.

Mina skor ska in på kemtvätt snarast


I växeln sitter tornedalsmaffian och smider onda planer på vilka horribla uppdrag de skall förse en med härnäst.

Och till råga på allt så måste man stanna kvar en timme extra på morgonen för att någon har räknat alldeles uppåt väggarna fel på antalet morgonbilar.

Nåväl

Jag överlevde ju även den här natten. Och jag ska överleva nästa. Hoppas jag.
Helt säker får man aldrig vara...

2 kommentarer:

  1. Tony brukar göra det mesta jobbet, jag och Tommy är kontrollanter. Sen är det hundra till som gärna vill lägga sig i hur det ska vara men dom har ingen talan :)

    SvaraRadera