För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 6 september 2010

Den ständiga jakten

Idag börjar den. Årets älgjakt. Hurra säger alla skjutgalna gubbar där ute... Äntligen får man göra det lagligt...

Jag har inte förstått grejen riktigt, att sitta där ute timme efter timme och vänta för att helt plötsligt få en chans att hinna slita upp bössan på tio sekunder och fyra iväg en salva. Träff! YES! nu har jag en 200 kilos koloss där nere som ska släpas 2 kilometer till närmaste väg...

Ni får svårt att övertyga mig om storheten i det hela.
Själv jagar jag inte älg. Bara flickor. Det går inte särskilt bra, men en sak har jag lärt mig. Ha bössan redo när dom kommer!

Tolka det som ni vill. Hagelbössa,sparbössa eller annan bössa. Men ha den redo!

/Mumble

1 kommentar:

  1. Håller med dig till 100%. Och förklaringen till att inte jag jagar är så enkel... Jag vill kunna hälsa på alla i byn... Brukar inte gå om man är älgjägare, alltid någonstans man inte är välkommen på grund av nå bråk om älgjakt någon gång i tiden. Det behöver inte vara du som gjort nått, det kan vara din farfar...

    SvaraRadera