För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 27 september 2010

Pang!

Jag brukar numera handla min middag på Statoil ganska ofta. Kalaskulans husmanskost i låda med tillhörande minimorötter i tätt försluten luftfylld plastpåse.

Alla tror att jag köper dom där morötterna för att vara nyttig. Fel!

Det finns bara en anledning. Att skrämma Moa till förtvivlan. Ty när man ska öppna dessa påsar kan man klämma dom tills de spricker varvid ett mycket högt pangljud uppstår. Detta pangljud skrämmer inte så många. Men det skrämmer Moa. Och det är precis lika kul varje gång...

Jobbigt va?

Nästan lika jobbigt som att köra 4.45-18. Men sånt är livet på en pinne. Hoppas Tvenne vaknar till liv snart...

/Mumlet

4 kommentarer:

  1. Tvenne e vaken NU!!! men du måste jobba ändå haha

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har med dig tjock plånbok på torsdag, tänkte fylla upp min skattkista humhum

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt stort tack riktar jag till mummelbloggens andlige ledare,för den vila och rekreation som jag fick efter den långa färden!

    SvaraRadera
  4. du TokTore! Min plånbok är tjock, men den innehåller bara felslagskvitton... Jag har nämligen en annan Tore anställd, och han kan inte heller använda taxametern korrekt :)

    SvaraRadera