För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 1 september 2010

Nu blir det andra bullar 2

Det har varit några gråa dagar på mummelbloggen. Det som själen känner är det som jag skriver om. För det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra. Skriva från hjärtat alltså.

Kanske är det några läsare som blir besvikna. De läsare som brukar besöka mummelbloggen i syfte att få sig ett gott skratt menar jag då. För de är ganska många antar jag.
Jag ska inte göra er besvikna. För nu mår jag bättre och det kommer att återspeglas i bloggen. Kanske inte idag men inom kort.
Jag har nog alltid haft ett sånt känsloliv tror jag, som en berg och dalbana. Men för det mesta kan jag kontrollera det, något som onekligen har varit tufft ett par dar.

Idag har jag haft en hektisk dag. Lyckats med en hel del och misslyckats med en del annat.

Jag har satt upp en slangvinda i tvättstugan idag. För att få dit den krävdes genomgående bultar från andra sidan vägen. Och det hade väl gått bra. Om jag inte hade varit för stark eller optimistisk om väggens styrka. Ty en gipsvägg i ett hus från 1955 är ganska skör vilket jag bittert fick erfara, då jag lyckades slå in en bult genom väggen och in i nästa rum...

Men sen gick det bra. Så den sitter på plats och det funkar som det ska. Ganska nöjd är jag med min bedrift ändå.

Jag har också lyckats montera de två bord som jag köpte på Ingvar Kamprads Egen Affär igår. Samt lyckats dränka min Bonsai och slå sönder ett av cognacsglasen...

Men det är små problem på en i övrigt blå himmel!

/Mumlet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar