För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 11 februari 2011

Jag är chef. Suck.

Man måste ju ta sitt ansvar.
Tjänar rätt bra med pengar gör jag, men det beror väl på att jag har ett ganska stort ansvar.

Senast jag var borta blev det ju kaos och kalabalik. Det lär det bli igen. Det är inte för inte som det är jag som är företaget och inte någon av mina spattiga anställda.

Nä ok, det kanske var lite taskigt, för det är ju inte lätt att driva en firma. Man måste vara medlare, psykolog och ledare. Dessutom galen om man har råkat välja min branch.

Orsaken till detta inlägg är följande: jag gick in på Ving.se och råkade hitta en flygstol till Aruba för 1999 kr. Helt sjukt billigt, och hade jag varit en simpel arbetare hade jag inte tvekat en sekund. Gå dit den pekar.

Men nu är jag ju chef, och jag måste inse att priset för min bortavaro är så mycket högre än bara en biljett.

Surt kan man tycka men jag vill inte byta. Företaget är det viktigaste jag har. Jag har byggt det från grunden och det tänker jag inte kasta bort i första taget.

Inte ens för ett svart hål

3 kommentarer:

  1. Du får väl lov att flyga upp pinglan från värmen för inte ska du tro att vi klarar oss utan vårat mummel heller! ( I alla fall gör inte jag det) / Linda

    SvaraRadera
  2. tack Linda! Den kommentaren värmde :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha ibland får du till det Stickan. Medlaren, Psykologen, Ledaren.

    /Ph

    SvaraRadera