För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 17 februari 2011

Kalle Ankas klubb

Nä jag vet att det inte är lätt att driva en förening utan medlemmar.

Just därför säger jag det som nån borde ha sagt för flera år sen.


På ett årsmöte ska man kunna presentera föregående års protokoll, och en korrekt skriftlig sammanställning över den verksamhet som har bedrivits under året.

Följande två allvarliga brister kunde konstateras under den kvart jag kunde vara närvarande. Detta eftersom jag anser mig inte ha fått någon kallelse.

En kallelse skall leverereras skriftligen eller elektroniskt till klubbens alla medlemmar. Det duger inte att skriva på tavlan eller i programmet att årsmöte skall hållas!

Felet ligger inte i de enskilda medlemmarnas arbete, de sliter säkert och gör så gott dom kan, men när de är för få för att arbetet ska kunna utföras korrekt så finns det tyvärr bara en lösning.

Inse fakta och lägg ner verksamheten för gott! Att sitta och plåga sig gör ingen gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar