För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 13 juli 2010

De tappar hakan

Nu har den börjat. Semestern.

Mumlet har anlänt till Tromsö.
66 gick givetvis så bra som förväntades av henne, 70 mil bakom den ratten känns knappt i benen.

Har insett att alla som tror att norrmännen har pengar har fel. Har inte sett en enda riktig taxi i Norge än. Bara Skoda.

Därför blev de helt till sig av avund! En gul Mercedestaxi!! Tror att alla som såg mig vände sig om med stora ögon och tappad haka, och jag stirrade tillbaks som sig bör. Trodde dock att de som bodde här hade sett nån Sexantaxi tidigare eftersom vi alltid är överallt samtidigt, men de kanske har för kort minne för att komma ihåg.


Apropå minne. De har satt upp en minnestavla över Tirpitz (ett tyskt slagskepp som sänktes utanför Tromsö 1944) i närheten av där den sjönk. Man kan ju tycka att det eventuellt kunde vara en turistattraktion varvid man kanske borde sätta upp åtminstone en skylt eller sju.

Men norrmännen tänker inte så. De tänker inte alls. Detta faktum som herr J har försökt tuta i mig nu i några år börjar så sakteliga sjunka in.

Och golvet är stenhårt. Jag får väl skylla mig själv att jag glömde madrassen på Orrskärsgatan, tur iaf att jag hittade ett liggunderlag i källaren på Pajalas järnhandel för 99 spänn som iallafall gör tillvaron något mindre lidelsefull.

Men annars är det bra här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar