För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 18 juli 2010

Kärt barn har många namn

AJ. Mumlet. Nalle. Guran. Andres. Ankan. Boss. m.fl. Mina smeknamn är många. Förvisso kul men ibland hade det ju även varit trevligt om man hade fått bli kallad för sitt riktiga namn ibland. Jag vet inte, men det känns som att man inte får lika stor respekt när nån kallar en för ankan. Fick dessutom veta att de tyckte jag gick som en anka, därav namnet. Skitroligt.

Kom ihåg att jag heter Anders. Kjell Anders Oskar Johansson är mitt namn.

Vissa smeknamn är bättre än andra. Andres är helt ok... :) Inte ankan, eller nalle. Jag avlivar er långsamt om ni ens försöker kalla mig det!

Jag ska börja simma. I Tromsö kostar det 60NOK per gång. Och simhallen är helt original anno 1922. Där har man inte råd men i Sverige är det förhållandevis gratis. Kanske kan jag simma som en anka oxå?

/Ankan eller Nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar