För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 22 juli 2010

Sandströmligan

Alla har väl sett Jönssonligan. De håller till i nåt som kallas för Vall Entuna. Vi är i Vallentuna. Och våran liga heter Sandströmligan.

Försöker mig på att göra en liten jämförelse mellan de båda fenomenen:
I Jönssonligan är det bara en som super. I Sandströmligan super alla. Hårt.
I Jönssonligan är det bara en som är smart. Det stämmer bra överens med vårat gäng...
I Jönssonligan kör dom en luggsliten Dodge. Vi kör en festsliten Mersa.

Tror att det säkerligen finns både fler likheter och fler skillnader, men det är ju hela idén som är grejen...

Recept på katastrof eller succé:
Ta ett gäng heltokiga dårar och sätt in dom i en bil med halvkasst fungerande AC mitt i sommaren när medeldagstemperaturen närmar sig 30 grader. Addera obegränsade mängder med öl och sprit i bilden så förstår ni ju hur det här kommer att sluta.

Men det är ju en jävla tur att jag är med. Får nog agera både mamma och pappa till det här gänget men det kan jag köpa. För när jag blir tillräckligt less halsar jag några deciliter av Macboy´s Jägermeister och låter historien ha sin gång...

Vi ses längst vägarna... Observera att vi kör en svart raggarmercedes med registeringsnummer WWY669 och åker mellan Stockholm och Göteborg med start vid 12-snåret...

/The Mumble

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar