För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 27 juli 2010

Musik är jobbigt

Just nu intensiva förberedelser inför fredag.
Köpte myggfälla och flytande illusioner idag.

Och en fest är inte riktigt lika bra utan musik, så den måste ju fixas... Har just nu ca 25GB musik att erbjuda, vilket konstigt nog inte känns tillräckligt...
Men skulle man dela upp det på kassettband eller CD-skivor hade det väl blivit närmare 50 kassettband eller 35 knökfulla cd-skivor så det borde ju räcka, fast tekniken utvecklas ju, rymmer denna musik på två små plastbitar, och det finns plats för mycket mer... :)

Vad mer ska jag köpa då? Korv och papperstallrikar, kan vara bra med ett partytält Jag vill minnas att jag köpte ett sånt ifjol, fast det blåste nog bort... Jobbigt va?

Måste till stugan och rensa upp det värsta, men jag tänker inte klippa gräsmattan eftersom drivremmen till åkgräsklipparen är paj, och jag tänker inte ta den tomten med handjagare... :)

det blir nog bra det här.

/A

4 kommentarer:

  1. räkna om, räkna rätt

    j

    SvaraRadera
  2. en cd rymmer ca 700Mb och följdaktligen blir 35CD ca 25GB. 35CD rymmer ca 2800 minuter musik vilket blir ca 47 kasettband av C60-typ. Så förlåt då att jag avrundade 47 till 50... gnällspik :)

    SvaraRadera
  3. Gör om, gör rätt. För du tror väl inte att 25 GB musik på usb-minnet motsvarar ca 50 timmar musik?
    /j

    SvaraRadera
  4. ah... just det ja... det kanske blir 50 timmar i WMA-format ja... :) i MP3-format blir det mera :D

    SvaraRadera