För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 6 juli 2010

Hektisk mummeldag

Det här dygnet började ju bra. Jag gick och la mig 23.30. Blev väckt av telefonen klockan 00.26. Antagligen nån som hade glömt knapplåset avstängt. Det är såna saker man får leva med när ens föräldrar har valt ett förnamn som börjar på A, varpå man följdaktligen hamnar först i telefonboken på alla mobiltelefoner. Men inget ont mot mina föräldrar, för när jag blev tillverkad var mobiltelefonernas storlek likvärdig med en Volvo Duett och knapplåset hade ännu inte sett dagens ljus.

Med den uppladdningen var det ju mindre lätt att somna om, så jag klev upp klockan 02.35 efter att ha snurrat upp lakanet femtioelva gånger.

Efter att ha lekt med datorn två timmar åt jag frukost vid halv fem och tog en välbehövlig siesta tills väckarklockan ringde klockan 8. För då hade jag åtaganden att göra. Den här veckan är det nämligen jag som är ansvarig för att de mycket högljudda schackpjäserna som vistas på storgatans schackbräda blir utplacerade. Så det var bara att pallra sig iväg och göra detta.

Och sen hade man tvättstuga. Skulle fixa med takräcke till 66 för att kunna montera skolskylten i morgon. Måste hinna äta lunch. Clas Ohlsson hade handtag till mitt skrivbord. Och nämnda skrivbord skulle flyttas från villan till lägenheten.

Sen skulle jag jobba också...

Och sen träffade jag Kent (Lundberg).
Och sen kom ingenting. Sen kom ingenting. Men ingenting är ingenting.

Nu försökte jag vara lite fyndig. Hoppas ni fattar poängen.

Det var ingenting att göra ikväll. Detta är inte bra om man är trött för då blir man ännu tröttare. Och sen kom en gubbe som skulle till Kalix. Och då var mumlet mycket trött. Mycket mycket trött.

Men nu är jag piggare... Kan säkert inte sova i natt heller.

3 kommentarer:

  1. Har vi träffats i dag

    SvaraRadera
  2. Ok... inte träffats kanske... Men jag såg dig i alla fall Kenth... :)

    SvaraRadera
  3. Folk har svårt för att lära sig saker.

    1) Sätt aaa med nummer 1111111längst upp i listan på mobilen (lärde jag mig 2004)

    2) Stäng av ljudet på mobilen när man går och lägger sig. Men det går ju inte! Då vaknar jag inte om det skulle vara ett viktigt samtal. Lösning: Skaffa en till mobil.


    Nu ska jag inte reta upp mig på småsaker, men är förbannat less på att förklara enkla saker för folk varenda eviga ständiga förbannade dag
    /cash

    SvaraRadera