För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 16 juli 2010

Lite lall i brist på annat

J är på jobbet och jag har slut på egna påhitt... Så vad gör man? Knåpa lite blogg är väl aldrig helt fel...kanske...



Det engelska däcket frågade det svenska:Are you tired? Jo jag är helt däckad!!

Brödet kostar skjortan i Norge. Idag köpte jag två frukostbröd, typ såna där frallor med frön på och ett litet paket med minttabletter. Kostar kanske 25-30 spänn i Sverige. Men inte i Norge. För här kostar det skjortan. Försökte förklara i kassan att jag inte ville ha en skjorta på köpet men hon skakade bara på huvet och mumlade nåt om dumma svensker.

Vad fick jag betala tror du? Jo... 59NOK... närmare 70 spänn alltså... för två bröd och några minttabletter! Ta mig härifrån nån... :)

Man undrar ju vart alla pengar tar vägen... För på väldigt många ställen ser ju Norge ut som om tiden har stannat efter 1945... Det måste vara Tore Skare som spelar bort dom på poker!!

Igår kväll var det trevligare dock. För första gången den här veckan lyste solen med sin närvaro, så vi åkte upp med Fjellheisen till nåt berg där man har kjempeflott utsikt över Tromsö (Bilderna finns på FB)
Och snö fanns det! Fick en kraftig längtan efter att krama en stor snöboll och kasta den i nacken på J. Men det var för långt att gå till glaciären... :)



Jag frågade snällt: FÅR jag fota dig? Han svarade: GET lost!!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar