För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 3 juli 2010

Jag är verkligen inte rasist!

Det verkar som om någon eller några tror att jag ser ner på de medborgare i Sverige som inte är födda här.

Jag vill bara starkt dementera detta innan det blir något snack!
För jag är verkligen inte på något sätt rasist!!

Jag har valt att behandla andra människor på samma sätt som de behandlar mig. Med andra ord så respekterar jag de människor som respekterar mig.

Och de som behandlar mig som skit... Ja med samma logik så ger jag tillbaka.

Detta har absolut ingenting med hudfärg, födelseplats eller ursprung att göra!

Jag beklagar att jag använt ett uttryck för invandrare som kan uppfattas som rasistiskt. Uttrycket var humoristiskt menat och jag trodde förstås att man som normalt funtad kunde skilja på humor och allvar, men jag förstår nu att det givetvis kan vara folk som tar åt sig och jag ska inte använda det uttrycket igen.

Men än en gång. Jag är verkligen inte rasist. Inte heller är jag bitter sur och allmänt irriterad på hela min omgivning. Jag är glad på livet för det leker. Det gör det!

1 kommentar:

  1. JAG vet iaf att du inte är rasist, om det känns bättre... Kram på dig /L

    SvaraRadera