För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 27 juli 2011

Åter i sverige

Det var ett äventyr på gott och ont. Det fick bära eller brista. Och visst känns det så här efteråt som att det kanske var onödigt.

Men det var kul, och eftersom jag och Tompa är delägare är det vi som ska ha kul när dom andra ska jobba. De drar in pengar och vi spenderar. Men säg inget åt dom...

Vi hade säkert kunnat utföra det här uppdraget via epost och telefon, men då hade vi varit många erfarenheter fattigare.

De erfarenheter vi fick under den här resan var kanske inte alltid de bästa, men man lär sig mest av misstagen. Som till exempel att man alltid ska kontrollera sin bagagetagg, det är ett misstag som jag inte gör om fler gånger. Samt att man inte ska lita på den i vår hyrda BMW:s inbyggda GPS som tycks ha för avsikt att leda in stackars svenskar på tvivelaktiga bakgator där det står en biltjuv i högsta hugg för att norpa nyckeln.
Nu har det ju i och för sig inte jag som ställde in GPS:en så felet kan ju även ha legat där...

Hotellfrukosten på Court Garden är inte den mest prisvärda i Holland. Det törs jag påstå även fast jag aldrig har prövat nån annan...

Beamern

Förutom att backen var lite speciell så måste jag säga att jag är mycket imponerad av BMW:s ettserie. Den känns mycket större än den faktiskt är. Och den har en inbyggd mekanism som undviker kärringstopp :)
Men den kostar ju därefter...

Erfarenheterna av SIXT som biluthyrare är utomordentliga. Snabb klockren service utan mankemang och onödig pappersexercis. Och tur var väl det, för hade jag inte varit hundraprocentig i mitt hittande hade vi nog missat planet hem...

Haag

Haag är Hollands administrativa huvudstad och den tredje största i folkmängd med ett invånarantal i paritet med Göteborg. Det finns mycket gamla och anrika byggnader i en stil som liknar den brittiska. Marijuana säljs öppet och vilka andra substanser som säljs bakom disken är oklart...

Jag skulle säkert kunna trivas där! Fast det är ju inte dit jag ska...

Fick vi ut någonting konstruktivt av resan då? Jo det tyckte jag även om vi inte egentligen fick svar på det vi undrade över, men lite nya infallsvinklar och nätverksbyggande är aldrig fel :)

Ankomsten till övernattningslägenheten i Hägersten var mycket efterlängtad...

Mina underkläder luktade inte godis direkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar