För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 4 juli 2011

Rullstolsrace

Dagens underbara facit:
28 uppdrag, varav en skola och 27 färdtjänster. Av dessa 27 färdtjänster var 18 inom samma zon, sju hade rullstol och 11 hade rullator. Alla var långsamma.

90% av alla chaufförer inom detta bolag hade gnällt över ovanstående scenario.

"Det ger så dåligt betalt!"
"Det tar så jävla länge för dom!"
"Det är så jobbigt att bära påsar!"

Till alla er vill jag bara säga:

Skaffa er ett annat yrke!

Färdtjänsten må vara allt det ovanstående, men det är vårat jobb och det skall utföras! Om vi inte hade haft den hade vi inte haft nånting alls!

De vita stod still hela dan, och de röda syntes inte till alls.

De har väl antagligen semester allihop, detta kan tyckas vara trevligt, men på stranden tjänar man inga pengar alls...

Visst. Hade dessa 28 körningar varit privata hade jag säkert haft tredubbel dagskassa. Men detta är en irrelevant diskussion, ty det kommer aldrig att ske!

Och innerst inne blir iallafall jag glad över att få hjälpa tant Agda över tröskeln, trots att hon har matat duvorna på storgatan, för det känns som att det man gör är till stor nytta!

(På sin egen balkong får hon mata hur många jävla duvor som helst utan att de skiter mig i nacken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar