För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 15 juli 2011

Shiphol Airport

Några är ni som har hört talas om mina drömmar. Förlåt. Mina och Tuomos drömmar.

Att starta taxiföretag på Aruba

De flesta eller alla trodde säkert att det skulle stanna vid en dröm, och det kanske det gör.

Men jag har bestämt mig för att det här är en chans som inte får missas, och jag tänker inte ge upp förrän jag har försökt!

Så om två veckor avgår den röda japanska skräcklådan från skurholmen för vidare transport mot fjollträsk. Därifrån avgår en vingförsedd konservburk med mig och Tompa i.
Efter en avstickare i Riga där vi kanske hinner hämta nåt resesällskap styr vi kosan mot Shiphol Airport i Amsterdam.

Därifrån tar vi en hyrbil till Haag. Hemresan sker dagen därpå via Helsingfors...

Nåt mycket mer än så har jag inte hunnit planera än...


Syftet med resan är att besöka Arubahuis i Haag för ett möte. Tanken är att vi ska försöka få hjälp, råd och stöd med att starta en filial av Mytax AB i Aruba.

Det finns stor potential i idén, även om det lika gärna kan gå helt åt helvete. Vi har inte kollat några öppettider på Arubahuis, eller om nån där behärskar det engelska språket...

Men skit samma

Då har vi iallafall gjort ett tappert försök!

1 kommentar:

  1. Bättre att ha försökt än att istället fundera på det resten av livet! Go for it!
    /Otto

    SvaraRadera