För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 20 juli 2011

Lovikka

Mumlet har återigen kört ett dagpass, och som vanligt är mumlet endast en spillra av sig själv.

Idag fick jag dock in en hyfsad dagskassa eftersom Helena fuskade och gav mig en körning utanför kommunen.

Ja. Enligt vissa i huvudet mindre bemedlade har jag fuskat så fort jag råkar passera kommungränsen

Rent ekonomiskt är ju dock en färdtjänst från Lovikka i det långa loppet en förlustaffär eftersom milpengen blir ytterst låg. Detta tycks inte vissa fatta.

Men det är klart. Det är väl inte så lätt att få nåt att fastna i en hjärna som inte existerar?

Ekonomiskt fördelaktigt eller inte så var det i alla fall trevligt att se nåt annat än Kvantums långsida för en gångs skull...

När det dessutom har skett ett mord i stan idag så var det ju ännu skönare att inte vara på plats.

Jag har alibi!

1 kommentar: