För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 26 juli 2011

Vi kom. Vi luktade. Vi åkte

Efter 11 timmar i bil och åtta timmar på flygplatser anlände vi till Amsterdam och då hade vi rest färdigt.

Men det hade inte vårat bagage

Ty den säkerligen nästan alltid helt felfria människa (LR INTE!) som checkade in vårat bagage i Stockholm tryckte på fel knapp, så att datorn trodde att vår slutdestination är Helsingfors. Detta innebar att våra väskor reste vidare genom den myriad av transportband och fiffiga lagersystem som gömmer sig under Schiphol Airport i Amsterdam. De är fortfarande kvar där och de åker med samma plan som oss imorgon.

Men tack vare denna lilla feltryckning så sitter dom fast i systemet och de går inte att komma åt. Just nu känns mitt inköp av kritstrecksrandig kostym inte som någon vidare klok investering.

Men nöden har såklart ingen lag, har vi nu kommit hit skall mötet genomföras och det gjorde det också!

Skäggiga, luggslitna och doftande det mesta utom rosor stegade vi in på Arubahuis i Haag. De tyckte nog att vi var lite knäppa när de hörde talas om våra äventyr, och det sista receptionisten sa när vi gick var LOCO...

Men de fick skratta och det bjuder vi på... Dessutom fick vi värdefull information som vi säkert kommer att utnyttja. Imorgon ska vi dit igen och prata med en annan, han kanske har nåt nytt att komma med, kanske inte, men han lär få skratta iallafall...

Efter mötet blev det donken, och en promenad genom stan för att hitta nåt hotell med rimliga priser. Vi hittade nåt slags Eko-hotell som verkar funka. Det finns en säng och en dusch, och det är allt jag kräver.

Hade även varit trevligt med en tandborste


Nu står bilen parkerad och finnen sover som ett barn. Nu ska även jag ställa in mina skor! Imorgon väntar en lika lång hemresa...

Godnatt!

Det var det här inlägget jag tankte skriva för fyra timmar sen men jag hann ca fyra ord innan jag somnade...

Nåväl, bättre sent än aldrig :)

1 kommentar: