För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 24 juli 2011

Hon är låg

Snart har dom dragit sin sista suck.

Luftbäljarna i sextioåtta är inne på sitt sista månvarv, det törs jag nog lova. Förvisso har hon varit lite hängig ända sen i vintras, men nu är det nog värre än någonsin.



LJN493 eller älgen som jag kallar henne har dock varit mycket tapper. Trettiosjutusen mil utan bäljbyte är nog snudd på rekord. Vissa chaufförer som har kört henne ett halvår vill gärna ta på sig äran för att hon har hållit så länge, själv tror jag mer på att den chaufför som fick henne som ny och skötte henne med omsorg i nästan två år har mer än ett finger med i spelet.

Det säger jag bara för att hon ska stå redo med min födelsedagspresent i högsta hugg när jag anländer till Arlanda på tisdag klockan fem på morgonen.

Inga problem för dig TL! Du är ju ökänd för att vara morgonpigg...

1 kommentar:

  1. Förtydligande: Älgen är inte död än! Hon är ju knappt inkörd än!

    SvaraRadera