För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 7 oktober 2010

Det blåser tyska ishavsvindar

Tredje dagen i rad av intensiv höstblåst. Fick hålla i M på Kallax igår för att hon faktiskt rent fysiskt höll på att blåsa omkull. Iofs rätt angenämt, men med blåsten kommer vinterångesten.

Mercedes Benz enda akilleshäl. Vintern. Blä usch fy och urk!!

Klaga ska jag inte göra för hur jag än vrider och vänder på det så finner jag ingen anledning att byta märke. Har inget med näsvishet att göra. För det är helt enkelt ekonomiskt och affärsmässigt fördelaktigt i det långa loppet. Jag har läst mer matematik än de flesta. Jag har gjort en långsiktig kalkyl. Jag har kommit fram till mitt val genom noggranna beräkningar.

Jaja... jag ska sluta att tjata nu, för ni är nog spyless på att höra mig gnata dag ut och dag in.


Fanatism


En tröst är att det finns de som är långt mer fanatiska än jag. Mercedes Benz har även halskedjor, klockor, smycken samt kalsonger och trosor i sitt sortiment för den extremt inbitne. Känner en sån. Som har allt.

Så inbiten är jag inte.

Men jag är realist. Och dessutom är jag jävligt hungrig

4 kommentarer:

  1. Men Skoda är ju numer tyskägt via WV koncernen,
    Den har mer Audi delar än Skoda delar i sig,
    Kan du göra en ärlig beräkning på hur ekonomiskt hållbar den är att äga då?
    Samt att den går bättre i snö än Mercan gör!

    SvaraRadera
  2. Men herregud Tuomo... ska jag boka tid hos doktorn åt dig för kontroll av pannloben? :D

    SvaraRadera
  3. Men du har ju iaf ett Backgammon av märket Mercedes... =)

    SvaraRadera
  4. Ja fan! Det har jag ju! Tack för den T! :)

    SvaraRadera