För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 14 oktober 2010

Han har fått fnatt

Helnattens snöfall är blött. Kunderna sover och spyr. Snön lyser svart på taken. Endast Marcus är vaken.

Städar som en dåre gör han oxå... Skurar, dammtorkar, dammsuger och rensar tangentbord... Fast inte kan man ju klaga på det... För en gångs skull doftar det faktiskt riktigt fräscht här på kontoret. Han verkar ha fått bra arbetsträning hemma i Bensbyn...
Men det är klart att man blir orolig... Först kommer han ut ur garderoben och sen börjar han städa febrilt på nätterna. Snart köper han väl en manbag med inbyggd Chihuahua och börjar dricka Frappucino på dagarna!

Nu tappade jag tråden. Nåväl det var nog inte nåt viktigt jag glömde. Sitter mest och fördriver tiden i brist på vettiga arbetsuppgifter. För man behöver inte jobba speciellt hårt under en onsdagsnatt i dödens stad.

2 kommentarer:

  1. hahaha Nu har jag fått mig första dagens goda skratt...
    Håller på för fullt med att köpa en manbag åt honom, har ju börjat med att smyga in en tygpåse för att han ska bli van att bära på något.
    Tillsammans tror jag vi kan få han dit vi vill. ;)

    SvaraRadera
  2. haha LOL! Nu har vi ett gemensamt mål Catharina... :)

    SvaraRadera