För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 18 oktober 2010

Slentrian

Förr var det tvärtom. Jag åt fel och sen försökte jag åtgärda det med intensiva punktinsatser som fungerade bra. Ett tag.

Men nu är det inte längre så. Sedan jag började med MFP (www.myfitnesspal.com) så har jag börjat tänka efter varje gång jag äter nåt. Noterar allt mer eller mindre minutiöst.

De flesta tycker förstås det är löjligt och det kanske det oxå är. Men det fungerar.
Många tror att det är viktigt att hålla koll på kalorierna man äter, men det är inte det som är poängen. Inte heller är poängen att man måste skriva ner allt man gör.

Det enda som har betydelse är att numera äter jag rätt för att jag vill äta rätt. Det har gått slentrian i mitt tänk, det går med automatik helt enkelt. Det är en bra sorts slentrianism (heter det verkligen så? :)

Dessutom märker jag att jag har råd att förlusta mig ibland, vilket givetvis är viktigt.

För er andra som går i samma tankar som jag gjorde. Sitt inte på röven. Gör slag i saken. Testa MFP eller nån annan liknande site. Själv tycker jag att MFP är bra för att den är gratis. Haken är att man måste vara lite haj på engelska. Men det fixar ni. Bara ni vill. Annars finns jag alltid tillgänglig för översättning... :)


/Nya Mumlet

2 kommentarer:

  1. Men nu när du har blivit lättare,kommer det då bli lättare att höra vad du säger???

    SvaraRadera
  2. Har du inte sett underrubriken på den här bloggen Tvenne? Jag trodde det var därför alla läste den... ;)

    SvaraRadera