För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 4 oktober 2010

Mamma 2000

Igår bär jag som vanligt stod på Kallax och väntade på kunder kom jag på att det nog var dags att börja plocka fram vintermunderingen igen.

För 11 grader till trots så kändes vinden pina genom märg och ben.

Den vida ökända Luleåblåsten har åter kommit till stan


Sagt och gjort, idag började jag rota i garderoben. Kom till insikt att alla skjortor jag har är av storlek XXL. Dessa var för små förra hösten... Då var jag tvungen att använda pullover så att det inte skulle synas att alla knapparna hade sprättat bort...

Nu är problemet vänt åt andra hållet... För nu hänger dessa skjortor som tält på mig, måste nog ha rasat mer i vikt än jag själv kan ana...

Förstås en trevlig insikt, men nu måste jag åter anlita Mamma 2000. Vilken tur att hon är en hejare på att sy knappar :)

/Andres

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat =) även detta problem med knapparna måste väl kunna gå in under genren Ilandsproblem då.... /Tessan

    SvaraRadera
  2. Absolut Tess... Absolut :)

    Att däremot tvingas köpa nya kläder två gånger per månad är ett större problem för en fattig åkare som jag :)

    SvaraRadera