För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 9 oktober 2010

Jag var ful

Känner mig lite skurkaktig. Inte farligt men ändå...

Bytlånade bil med Tvenne i ett enda syfte, att jag behövde en kombi.

Mumlet har nämligen blivit med ny televisionsapparat. Kände att en platt sådan numera är kutym för att bli respekterad i samhället.

Jag fläskade inte på för mycket dock, ifall skattemyndigheten skulle råka ha vägarna förbi. Fyrtio tum är ändå klart mer än den förra och eftersom jag ser på teve kanske ca en kvart per vecka så tror jag det räcker...

Inte gjorde det ont heller att jag roffade åt mig det sista exemplaret som fanns att tillgå på Felgiganten. Skulle aldrig någonsin köpa något där till fullpris. Men nu var det billigt, och trots att jag inte har någon välutvecklad snåltarm (ty jag kör ju Mercedes som enligt de gravt felunderrättade är världens dyraste bil att äga) så blir man ju lite lockad av de fina utförsäljningserbjudanden som för närvarande står till buds på denna i övrigt usla affär.

Som vanligt lika kass service, men vad gör väl det om hundra år. Jag blev med TV till slut...

2 kommentarer:

  1. det tror jag inte!!
    du ville köra en skoda för att äntligen få känna på kvalité!!!

    SvaraRadera
  2. Förresten Tuomo... Det är nåt som skakar i bilen. Tror det är nåt fel på drivningen... Just det! Den är ju felhjulsdriven!!! :D

    SvaraRadera